سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شستن فرش با شامپو فرش

شستن فرش با شامپو فرش

فرش جزئی جدایی ناپذیر از فضای خانه است. فرش های جدید جلوه ای چشم نواز دارند اما به محض کثیف شدن ، کثیف می شوند و ظاهر اصلی خود را از دست می دهند. اگر میزان آلودگی و لکه های فرش کم باشد ، روش دیگری برای تمیز کردن به غیر از شستن فرش وجود دارد ؛ از شامپو فرش استفاده کنید.

پاک کردن لکه فرش

با کمک شامپوی فرش می توانید ظاهر از دست رفته فرش خود را بازیابی کنید. برای استفاده از شامپو فرش باید به نکات زیر توجه کنید:

نوع شامپو فرش را با توجه به نوع فرش خود انتخاب کنید. مواد شوینده باید با الیاف فرش سازگار باشد. اگر شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر باشد ، منجر به تغییر رنگ یا تداخل در رنگ های فرش شده و زیبایی آن را از بین می برد. به توضیحات روی برچسب محصول توجه کنید تا در استفاده از فرش مشکلی پیش نیاید.

قبل از استفاده از شامپو فرش ، فرش را پاک کنید تا گرد و غبار از سطح آن پاک شود.

شامپو فرش را با کمی آب ولرم مخلوط کنید. رقیق کردن شامپو از آسیب دیدن فرش و چسبندگی سطح آن جلوگیری می کند.

با استفاده از اسفنج یا تکه پارچه توری کف را با شامپو روی سطح فرش آغشته کنید و سپس با استفاده از پارچه مرطوب و سفید آن را تمیز کنید. داشتن دستمال کتانی بهتر است. حوله را هر از گاهی با یک حوله تمیز دیگر عوض کنید تا فرش کاملا تمیز شود و از ایجاد لکه جلوگیری کند.

مراقب باشید اسفنج را کاملا در آب و مخلوط شامپو غوطه ور نکنید. اگر فرش خیلی خیس شود ، بعلت فضای داخلی خانه و احتمال پوسیدگی آن دیر خشک می شود. از طرف دیگر ، خیساندن فرش باعث جذب بیشتر خاک و گرد و غبار از محیط می شود.

بهتر است مطابق رویای فرش ، فرش را مرتباً با شامپو در یک طرف فرش بشویید و در سمت دیگر آن را تمام کنید.

بعد از شستن مو ، روی فرش حرکت نکنید و آن را برای مدتی بگذارید تا کاملا خشک شود.

برای بهبود ظاهر فرش ، پس از خشک شدن سطح فرش ، آن را بشویید.

برای حفظ زیبایی و نو بودن فرش هایتان بهتر است آنها را به موقع و به طور منظم جاروبرقی کنید. حداقل یک بار در هفته و حداکثر سه بار در هفته برای تمیز کردن فرش ها از جارو برقی استفاده کنید. وقتی به طور مرتب گرد و غبار و ذرات ریز فرش را تمیز کنید ، عمر فرش افزایش می یابد و بعداً باید فرش ها را عوض کنید. جارو را به تمام جهات فرش بکشید تا تمام آلودگی و گرد و غبار از موهای فرش جمع شود.

لکه ها خیلی سریع ظاهر فرش را از بین می برند و باعث قدیمی شدن آن می شوند. اگر لکه هایی روی فرش ظاهر شد ، بلافاصله آن را از بین ببرید. نباید اجازه دهید لکه ها روی سطح فرش مستقر شوند ، زیرا این کار تمیز کردن را بسیار دشوار می کند. ابتدا اگر لکه پاک شد ، با لبه چاقو آن را از سطح فرش پاک کنید. سپس سطح فرش را با پارچه یا اسفنج تمیز با کمی محلول آب و شامپو تمیز کرده و مالش دهید تا لکه های آن پاک شود. دوباره پارچه سفید تمیز را روی لکه قرار دهید تا اثر آن از بین برود. سپس اجازه دهید لکه خشک شود.

البته بهتر است فرش های خود را در کارخانه لباسشویی فرش بگذارید تا حداقل سالی یکبار آنها را بشویید. هنگام شستشوی فرش ها ، با کمک ماشین آلات مدرن ، گرد و غبار از عمق فرش پاک شده و با شستشوی کامل آن با مواد شوینده مناسب ، فرش تمیز می شود. این از پیری سریع فرش ها جلوگیری می کند.

asdasd